Saturday, April 29, 2017

Permulaan Sebuah Perjuangan


assalammualaikum
rasanya macam dah lama sangat tinggalkan dunia blogger
kalau dulu dekat blog ni macam2 luahan rasa di kongsikan
but now semakin meniti usia semakin lupa akan tempat yang pernah bertakhta di hati

dunia masa kini, DUIT adalah segala2nya
walaupun kita Doa, Usaha, Ikhtiar & Tawakal tapi tanpa duit segala2nya umpama penamat
terasa kedil hidup di muka ini

di sebabkan keperluan hidup yang makin meningkat
akhirnya aku ambil inisiatif baru untuk menambahkan kewangan
bukan bermaksud gaji yang ada sekarang tidak mencukupi
cukup untuk keperluan bulanan
tapi simpanan? keperluan semasa? keperluan peribadi?

Rasullullah S.A.W pernah bersabda
"Salah satu pintu rezeki adalah dengan berniaga"
and YES inilah permulaan perjuangan aku
menjadi seorang PERNIAGA
atau lebih tepat aku ingin menjadi USAHAWAN

before aku turun padang 100%
aku pernah membuat perniagaan online secara sampingan
lebih sering OFF berbanding ON
but now, bila "FREE TIME" muncul
maka aku decide untuk 100% fokus kepada perniagaan

sebut pasal peniagaan macam2 yang boleh di usahakan
tak semestinya berniaga barang
perniagaan boleh terdiri dari pendidikan mahupun service
so YES! aku pilih 3 cabang ini
maka terhasil ADEN FAUSTA

mungkin ada yang dah pernah dengar
ada juga yang belum
so let's me explain it

FIRSTLY
ADEN FAUSTA GREEN BURGER

insyaallah selepas raya 2017
family Aden Fausta akan membuka gerai burger
kalau sebut gerai confirm lah tepi jalan kan?
hahahahaha
so green burger ni lain sikit sebab bun dia home made yang tak di jual di mana2
and most important sgt sesuai buat yang ingin berdiet... hahhahaha
kenapa special sangat?
kalau nak tahu kenalah tunggu kemunculan dia nanti
bagi rakan-rakan di sekitar Taman Putra Perdana, Puchong
be ready ok 👌

SECONDLY
ADEN FAUSTA CENTER
temporary menumpang di sekolah ibu.. heheheeh
objektif penubuhan Aden Fausta Center adalah untuk membantu anak - anak
5 - 17 tahun dalam pelajaran mereka
berdasarkan kajian yang aku lakukan
rata - rata pelajar banyak yang tidak tahu membaca malah mengeja
ada juga yang langsung tidak mengenal huruf
di sini kami akan berikan didikan & bantuan
tidak seperti di sekolah
kami memberikan asas supaya mereka faham apa yang di lakukan
sesetengah pelajar pandai baca, pandai menghafal
but in the end
mereka tak faham apa yang mereka baca
apatah lagi menjawab soalan yang di berikan
sebab itulah pentingnya asas bagi sebuah pendidikan
IMPORTANT buat ibubapa, kami bukan pusat tuition
kami tak ajar pelajaran macam sekolah
tugas kami memastikan pelajar kami FAHAM akan apa yang mereka lakukan

THIRDLY
ADENFAUSTADOTCOM

jujur aku mulakan perniagaan ini sejak aku menyertai camp 1MET
dari awal aku tanamkan dalam diri aku ingin membantu usahawan baru
lebih2 lagi USAHAWAN MELAYU
but.. itulah hakikat permulaan terlalu banyak rintangan yang terpaksa aku lalui
bila dah dapat ramai customer aku pulak terpaksa OFFLINE
disebabkan komitmen yang terlampau tinggi
NOW tiba rasanya aku teruskan niat yang aku tanam
memang tak banyak keuntungan
memang penat but yet aku seronok
SERONOK sebab dapat membantu
SERONOK melihat kejayaan mereka
so apakah ADENFAUSTADOTCOM
kalau korang tahu lazada, 11street, amazon, ebay & sebagainya
kami juga seperti mereka
menyediakan ONE STOP CENTER untuk insan di muka bumi membeli barangan secara atas talian
lebih tepat barangan dengan harga MAMPU MILIK
seperti yang di maklumkan dalam website kami
fokus kami lebih tertuju kepada USAHAWAN INDUSTRI KECIL & SEDERHANA
so jangan tanya kenapa dekat tapak kami takde barang2 BRANDED yang ingin di cari
rasanya tak salah kita bagi peluang para perniaga IKS mengembangkan perniagaan mereka
kalau ada yang berminat boleh lah ke page kami seperti berikut:

FACEBOOK: https://www.facebook.com/adenfausta/
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/adenfausta/
WEBSITE: https://www.adenfausta.com (temporary offline due to maintenance)
WHATSAPP: +60123465223 (boleh whatsapp anytime untuk pertanyaan)

di samping perniagaan yang aku usahakan
hobby yang tertanam dalam diri tidak dapat di kikis dari dalam diri
PENULISAN dan KEMBARA HIDUP(Travel)

PENULISAN
telah menjadi sebati dalam hidup aku
alhamdulillah begitu ramai yang suka akan karya aku
insyaallah aku akan terus menulis selagi aku mampu

KEMBARA HIDUP(Travel)
lebih banyak kita mengembara lebih banyak ilmu yang di peroleh
itu pegangan aku bila aku decide untuk jadikan Travel sebagai salah satu hobby
bila kita mengembara kita dapat melihat dunia luar
and ilmu yang kita dapat itulah yang kita terapkan dalam diri
insyaallah aku akan share kisah pengembaraan aku
perkongsiaan satu ilmu juga kan? 😊
and MOST IMPORTANT aku pulak nak bagi korang travel dengan harga mampu milik

so welcome back to BLOGGER

untuk mencapai kejayaan bukan satu jalan lurus yang perlu di lalui. banyak liku kehidupan yang terpaksa di hadapi. ada kalanya kita akan merasa "down" hinggakan ingin berputus asa. tapi dengan berpegang kepada ajaran & suruhan Yang Maha Esa, insyaallah dapat menghindarkan kita dari berputus asa. dan tak lupa buat keluarga tercinta yang tak putus2 menyokong

SMILE! Thankz for reading =)

No comments:

Post a Comment

Dah baca? Bolehlah tinggalkan komen sikit yer ^_^