Friday, August 4, 2017

It's a START 😄


setiap apa yang terjadi
pastinya di mulai dengan sebuah PERMULAAN
tanpa permulaan pastinya tiada pengakhiran

bila bercakap mengenai kehidupan
bermacam - macam ranjau kehidupan yang telah kita tempuhi
baik buruk sebuah kehidupan hanya diri kita sendiri yang mengetahui

for more than 20 years I have born
*sekejap kan masa berlalu?*
but for me
it's a long journey
perjalanan yang membuatkan aku berhenti
perjalanan yang membuatkan aku bangun untuk mengubah sebuah kehidupan

dalam masa 20 tahun lebih
aku rasakan yang aku dah cukup banyak menyusahkan kedua ibu bapaku
since born, diaorang yang jaga
diaorang yang besarkan, membasah keringat untuk pastikan yang aku berjaya

but bila aku berjaya
aku seolah - olah lupa
lupa dengan semua pengorbanan ayah serta ibu
lupa yang mereka masih setia berkorban walaupun aku telah berjaya
that's why starting from now
aku nak berubah

my new aim will be
make both of my parents happy
which will include not making them suffer

and due to that
aku berazam untuk mulakan perniagaan
walaupun dalam ekomoni yang tak menentu
aku juga pernah plan nak buat kerja part time
cuba untuk menambah pendapatan
memang susah tapi rasanya tak salah mencuba
cuma kadang2 tu adalah terasa nak GIVE UP!

so please doakan semoga aku berjaya
doakan semoga impian & cita - cita aku tercapai
and starting from now ADEN FAUSTA ENTERPRISE will be my top priority

next post I'm going to share about ADEN FAUSTA ENTERPRISE. Hopefully korang sudi - sudi lah membaca


SMILE! Thankz for reading =)

No comments:

Post a Comment

Dah baca? Bolehlah tinggalkan komen sikit yer ^_^