Friday, March 20, 2015

Cerita sebuah kehidupan


alahaiiii
makin lama makin berhabuk blogggggggggg!
bkn xde cerita nak update tetapi kekangan waktu mmbuatkan segala2nya terbatas

dah hampir 3 bulan kita tempuhi 2015
for surelah banyak azam yg masih belum tercapai
*process kuruskan badan masih jd top priority*

3 BULAN
YES!
baru 1/4 tempoh masa 2015
tp dah macam2 perkara terjadi

hubungan sebuah kekeluargaan hampir ranap... munsah
punca aku ke???
mungkin juga...
prinsip aku tetap sama
"HURT PEOPLE RATHER THAN HURT YOURSELF"
ya mungkin aku ego mungkin aku berdendam
tapi hakikatnya aku paling tak layan orang yang TALAM DUA MUKA

bukan semua benda kita boleh dapat dgn mudah
bkn segalanya kita petik jari akn terbentang luas di hadapan
tanpa usaha berbaloi kah segalanya menjadi milik kita?

TAKBUR
one of attitude that I really don't like
buat segalanya dengan ikhlas
bukan mengharapkan PERHATIAN dr orang lain
sorry naik lorry 
I'm not really interested of "GEDIK" person

whatever I have today it's not belongs to me
pinjam Allah supaya umatnya beringat dengan apa yang ada
aku sedar dgn apa yg aku lakukan kini banyak menyakitkan hati insan lain
aku mohon maaf sgt2
suatu ketika dahulu aku pernah jatuh
dan aku bangun kembali
insan BERHATI BATU
yeahhhh I admit of that

kadang kala manusia lakukan kesilapan
ada yang mohon maaf seikhlasnya
ada yang buat sambil lewa
ada juga yang mohon maaf luaran tp dalaman?

MAAF
mudah untuk di ungkapkan
mudah di lupakan memang TAK lah
kecualilah ada button delete yg mampu hilangkan segalanya
jatuh bangunnya kta pada hari ni adalah usaha kita
tak kisahlah apa orang nak kata
yang penting diri kita sendiri yang lebih mengetahui

nilai PERSAHABATAN lbh tinggi nilainya berbanding KEKELUARGAAN
sahabat boleh menjadi keluarga
tapi keluarga tak mampu untuk menjadi seorang sahabat.....

'life have to go on. no matter how hard it is never let's other hold until you really confirm that the person will hold you forever'

kesabaran seorang insan akan tahapnya. sampai suatu masa segalanya akan meletup bak gunung berapi. impian aku hanya satu. terbangan bebas di udara. semoga segala perancangan di berkati yang maha esa. terima kasih Ya Allah atas segala nikmatnya



SMILE! Thankz for reading =)

No comments:

Post a Comment

Dah baca? Bolehlah tinggalkan komen sikit yer ^_^