Friday, May 11, 2012

aku inginkan kedamaian


berdentum2 kilat di langit
tapi aku still merasa bahang kepanasan
persoalan demi persoalan sering berlegar2 dalam otak

aku bersyukur dengan kehidupan aku sekarang
segala apa yang aku inginkan sering aku kecapi
umur aku masih muda but jiwa muda tak menghalang aku untuk terus berjaya dalam kerjaya aku
tapi dalam masa yang sama aku cuba ingin terus mengejar apa yang aku impikan
mungkin sekarang waktunya belum tepat
kadang kala aku cemburu dgn kuzin2 mahupun adik aku
senang mereke mengecapi apa yang mereka ingin tapi
aku
terpaksa berusaha keras
banyak kali mama aku berkata
'kejayaan yang kita peroleh atas titik peluh kita akan lebih kita hargai jika nak di bandingkan dgn kejayaan hasil bantuan org lain'
sekarang ni baru aku sedar kebenaran kata2 mamaku
mungkin dulu kata2 ini sekadar masuk ke telinga kanan keluar telinga kiri
tapi hari ni aku sematkan kekal di dalam hatiku

sape kata senang hidup bekerja
kalau di fikirkan balik
semakin tinggi pendapatan kita semakin banyak komitmen yang perlu kita selesaikan
istilah penat memang tak pernah lekang
kepenatan itu juga yang mengajar kita untuk terus menghargai apa yang kita ada sekarang

bagi rakan2 yang dah lama tak berjumpa dengan aku pastinya merasai perubahan diri aku
tak salah untuk berubah
asalkan perubahan itu ikhlas dari hati kita
yang pastinya jangan berubah ke arah negetif pula

berbicara soal hati masih membuatkan aku buntu
aku masih belum dapat membuat keputusan yang sewajarnya
setiap hari hatiku di himpit kegelisahan
aku boleh berjaya dalam bidang lain tapi soal hati aku sgt3 lah FAILED
aku sentiasa berfikiran negetif sebelum positif
macam manalah nak mengubahnya yer....

ramai berkata hidup aku bahagia
senang
tapi mereka tidak sedar disebalik sebuah senyum tersembunyi seribu kedukaan
aku tak nak menyusahkan orang lain
biarlah aku tanggung beban masalahku seorang diri
diri aku hanya aku yang berhak memutuskan yang terbaik
aku just mengharapkan mendapat sokongan daripada keluarga tersayang dan juga rakan2

aku perlukan sedikit ruang untuk bernafas. jadualku amat padat. kadang kala aku merasakan yang xde life langsung hidup begini. ramai yang berkata aku beruntung. itu apa yang mereka lihat tapi apa yang mereka tidak nampak hanya aku yang mengetahui

SMILE! Thankz for reading =)

No comments:

Post a Comment

Dah baca? Bolehlah tinggalkan komen sikit yer ^_^