Tuesday, January 1, 2013

Lembaran baru 2013


It's time to closed 2012 books
and open new books for 2013

23 tahun aku hidup di muka bumi ini
masih banyak asam garam kehidupan yang belum aku rasai
mengimbau kembali dari lahir hinggalah tamat sek men
keluarga sentiasa berada di sisi
pertama kali berjauhan dengan keluarga 
saat menjejakkan kaki ke universiti
kehidupan di U membataskan aku untuk sentiasa berada di sisi keluarga
tamat pengajian 
aku terus memilih jalan untuk berkerja
alhamdulillah dalam jangka masa setahun 
aku berjaya mempunyai kerjaya yang stabil & boleh membanggakan keluarga
hampir 3 tahun aku berkerja
akhirnya aku nekad melepaskan semua yang aku punya kini

kenapa?
pastinya demi membahagiakan semua insan yang aku sayang
biarlah aku jauh
biarlah aku tiada di depan mata
asalkan insan yang aku sayang hidup bahagia tanpa gangguan
aku x ingin menyusahkan keluarga lagi
cukuplah apa yang keluarga aku lalui
biarlah lembaran tahun 2013 menjadi detik permulaan kehidupan aku

bukan niat aku untuk melupakan sejarah hidup aku
cuma aku ingin bangkit dari pengalaman
pengalaman banyak mengajar aku apa itu erti kesusahan
benar kata pepatah
'roda itu berpusing.. kadangkala kita di atas kadangkala kita di bawah'
sekarang masanya untuk aku buang segala dendam dalam hati ini
semoga dengan ini hatiku akan berasa lebih tenang

tahun 2013 aku ingin menjadikan Iqbaal Dhiafakhri Ramadhan 


kenapa aku pilih iqbaal?
bagi aku 
iqbaal adalah remaja terbaik untuk di contohi
walaupun sibuk bernyanyi, memanggung
tapi iqbaal x pernah lupa satu perkara wajib
"SOLAT"
aku bangga sama iqbaal
insyaallah aku akan jadikan iqbaal as role model

alhamdulillah pembukaan tahun 2013 berjalan begitu baik. cuma terasa agak kepenatan sedikit. doakan semoga tahun ini lebih baik dari sebelumnya

SMILE! Thankz for reading =)

No comments:

Post a Comment

Dah baca? Bolehlah tinggalkan komen sikit yer ^_^