Monday, May 2, 2011

Al-Fatihah Pak Usu

hari ni genaplah 6 tahun pemergian pak usu
aku amat merinduinya
senyumannya, gelak tawanya semuanya bermain di ingatan ku
walaupun telah 6 tahun berlalu aku masih ingat peristiwa itu
22 April 2006
pagi tu aku terima panggilan telefon dari wan
katanya umah paksu terbakar
hati aku terkejut
aku kuatkan semangat aku
tiba di wad kecemasan aku sempat melihat tubuh badan dia
dari bahu ke bawah habis semuanya terbakar
dia sempat lagi berkata kepada aku
"adik muka pak usu ni hansem lagi kan?"
aku berkata
"pak usu sentiasa hansem.. nanti kita ubat luka kat muka itu yer"
pak usu
"klu pak usu mati nanti pak usu xnk org tengok muka pak usu ni tau. adk janji dgn pak usu. pak usu x hansem. pak usu xnk org takut tengok muka pak usu"
itulah kata2 dia yg kekal bermain di ingatan aku
setiap hari pulang dari sek pasti aku mlawat pak usu di HUKM
namun Allah lbh menyayangi pak usu
pak usu hanya mampu bertahan 11 hari je
dlm usia yg muda pak usu dah meninggalkan kami
aku x  smpt jumpa pak usu buat kali terakhir
hanya jenazah dia yg dpt ku kucup dn kucupan itu kekal hingga kini
adk rindukan pak usu
adk rindu nak cter semua mslh2 adk kat pak usu
kalau lah pak usu masih hidup sekarang....
AL-FATIHAH :'(

SMILE! Thankz for reading =)

1 comment:

  1. Alfatihah juga..semoga arwah sentiasa tenang di alam sana..

    ReplyDelete

Dah baca? Bolehlah tinggalkan komen sikit yer ^_^