Thursday, February 2, 2012

Life is Difficult

Assalammualaikum semua
Dah lama rasanya x mengupdate kat blog ni
Rindulah pula
Maaflah kesibukan memaksa saya berhenti menulis seketika

"life is just a piece of paper"
Ayat ni banyak mengajar aku tentang kehidupan
Sedar tak sedar ramai yang tak berpuas hati kita
Aku admit aku just insan biasa
Tak lari dari membuat kesilapan
Aku bukannya malaikat yang sentiasa memberi contoh terbaik
Kadangkala aku juga membuat kesilapan
Aku bangga bila ada yang menjadikan aku ikon
Mungkin banyak kebaikan yang korang peroleh
Tapi bila aku buat kesilapan tolonglah jangan ikut
Aku juga kadangkala terpengaruh dengan hasutan dunia
Bagi yang dah lama mengenali aku mungkin memahami diri aku
Yang baru mungkin nampak aku ni baik
Hakikatnya aku serba kekurangan
Aku sendiri sedang cuba memperbaiki diri aku
Ke arah jalan Allah *faham2 sudah*
aku admit aku ni bukannya baik sangat
Solat pun kadang2 terbabas
Atas sebab itu aku cuba memperbaiki diri aku
Dalam soal perhubungan
Aku letakkan semuanya di tangan allah
Sampai serunya aku terima
Aku tak kisah sekiranya jodoh itu pilihan keluarga ku
Berkata tentang persahabatan aku akui aku bukan sahabat setia
Pekerjaan aku membuatkan aku berkenalan dengan pelbagai ragam manusia
Saat ini baru aku sedar sebenarlah insan yang paling rapat dengan kita adalah musuh dlm lipatan
Aku tak pernah meletakkan syarat dalam persahabatan
Aku berkawan dengan semua orang
Tak perlulah nak arahkan aku dengan siapa aku ingin berkawan
Terlalu banyak pahit dari masih kehidupan yang aku lalui
Lebih perit apabila aku terpaksa menolak insan yang mencintai aku demi insan yg aku cintai

terlalu perit rasanya menanggung kesakitan demi orang lain. aku mengharapkan diri aku ini sekuat orang lain

SMILE! Thankz for reading =)

No comments:

Post a Comment

Dah baca? Bolehlah tinggalkan komen sikit yer ^_^