Sunday, July 22, 2012

Salam Ramadhan 1433 H


salam ramadhan al mubarak buat semua umat islam di dunia
tahun ini dengan izin dariNya dapat kita berpuasa kembali
rasanya agak kelewatan menulis blog
terlalu sibuk sangat akhir2 ni
harini masuk hari kedua umat islam berpuasa
bagi diri aku sendiri aku tanamkan dalam diri untuk berubah
1st at all tentulah berubah ke arah kebaikan
aku mengaku aku sendiri terleka dengan hasutan dunia
banyak perkara wajib yang aku lakukan sambil lewa
rasanya dah tiba masanya untuk aku berubah
tak salah kalau kita mengakui kekhilafan diri kita sendiri
objektif puasa aku tahun ni aku ingin mendekatkan diriku kepada Yang Maha Esa
hopefully adalah yang sudi menbantu yer
secondly aku ingin turunkan berat badan
lately ni rasa macam badan aku di pam2 naik
berat pun dah cecah 61 kg
so dengan berpuasa I'm hopefully to reduce at least 10 kg in this month
harap2 korang semua menyokong yer!! *hehehehe*
1st day puasa a bit tough! *Puasa ke?*
berbuka pun ala kadar je
aii maklumlah aku ni bukan kaki melantak
cukup dengan hanya ada air soya & roti
apapun di bulan ramadhan ni elakkan dari pembaziran
kalau boleh makan ikut kemampuan kita
Salam Ramadhan buat semua
harap2 kita berjumpa lagi di ramadhan akan datang

kaum wanita pastinya tak lari dari bercuti di bulan ramadhan. begitu juga aku. awal2 ramadhan bendera dah berkibar. xpelah anggaplah ini satu dugaan.

SMILE! Thankz for reading =)

No comments:

Post a Comment

Dah baca? Bolehlah tinggalkan komen sikit yer ^_^