Tuesday, March 15, 2011

manusia

2 hari ni aku berada di satu tmpt
tempat yg penuh dgn pelbagai emosi & ragam
di situ aku dapat lihat siapa sbnrnya manusia itu
lelaki atau perempuan? muda atau tua?
yg pasti semuanya makhluk ciptaan Allah s.w.t
seharian menonton gelagat manusia ini membuatkn aku ralit dn t'leka
bukannya apa ragam mereka kdg2 mencuit hatiku
tak semua manusia itu di lahirkan sempurna
 dan tak di nafikan kita di lahirkan sebagai manusia yang sempurna
itu pada hakikatnya tapi realitynya TIDAK!!!!
pengaruh budaya dan cara hidup kita membuatkan kita terleka
masalah dalam keluarga menjadi punca utama
seseorang manusia itu berubah
bukannya apa.. aku semakin sering terfikir
apakah nasib adk2 kita dlm tempoh 20-30 thn akan datang?
adakah adat dan budaya still jd pegangan hdup mereka
even sekarang pun manusia melupakan adat & budaya 
inikan pula masa akan dekat
silap3 dah langsung tak ada dalam ingatan mereka
ok aku boleh kategorikan manusia kepada 3 jenis
Pertama - LELAKI
Kedua - PEREMPUAN
Ketiga - DUA ALAM
manusia 2 alam terjadi bukan atas permintaan diri mereka
kadangkala sejak azali mereka dilahirkan sedemikian rupa
even mereka begitu namun hati mereka lebih suci dr manusia sempuarna
manusia 2 alam ini aku devide utk 2 kategori
1- Lelaki yang lebih kpd wanita
2 - Wanita btindak m'yerupai lelaki
kehendak mereka kah semua ni t'jadi?
jawapannya hanya pada mereka


SMILE! Thankz for reading =)

No comments:

Post a Comment

Dah baca? Bolehlah tinggalkan komen sikit yer ^_^