Wednesday, July 20, 2011

Juvana Satu Fenomena Baru

JUVANA drama terbaik musim ni
pasti ramai yang dah pun menonton Juvana dari episode pertama
hinggalah akhir... episode terakhir je seramai 4.2 juta penonton
hebat betul penangan drama bersiri ini kan?
mengekalkan moto 'Aku Tidak Akan Terperangkap Selamanya'
drama ni berjaya mencuri hati peminat tidak kira yang muda mahupun dewasa

tahniah buat TV3 kerana berjaya menghasilkan drama Juvana dari genre yang berbeza
rantaian drama sekarang banyak berkisahkan soal perebutan harta dan juga percintaan
namun tidak buat Juvana..
kisah kehidupan pesalah-pesalah juvana banyak membuka mata masyarakat di luar sana :17:
kalau dulu ramai yang menanggap pesalah juvana tu adalah penjenayah
namun mereka tidak sedar sebenarnya kehidupan zaman moden ini yang memyebabkan mereka melakukan jenayah
kalau di fikirkan kembali berdasarkan cerita ini pesalah-pesalah juvana ini ke kurangan kasih sayang dan perhatian dari keluarga

sebanyak 13 minggu menonton rantaian drama ni banyak membuat aku berfikir
tidak semua persalah juvana ni bersalah
ada di antara mereka yang menjadi mangsa keadaan
banyak pengajaran yang aku perolehi daripada drama ni..

opss terlupa pula
drama ni juga makin mengeratkan hubungan kekeluargaan aku
mana tak nya manjoriti aku dan abg aku terpaksa membatalkan program-program kami
setiap malam demi menonton drama ni bersama-sama adik-adik yang lain
tidak terkecuali ibu bapa aku turut sekali

apapun aku ucapkan jutaan tahniah buat semua pelakon-pelakon juvana yang telah aku anggap abg
seorang abg yang memberi pengajaran kepada adik-adiknya supaya tidak jadi seperti mereka buat abg Zahiril Adzhim (DAIM), abg Johan Asari(BOTAK), abg Syazwan Zulkifli(Apek) dan abg Adam Shah(Ayam) tahniah kerana berjaya menghayati watak2 anda
semoga terus berjaya selepas ini
adik akan terus mengikuti perkembangan abg-abg semua melalui twitter atau pun fb
tahniah juga buat semua pelakon juvana yang lain..
sucess selalu yer :9:


sedih juvana dah hbs :6:.. hopefully ada sambungan untuk juvana 2 dan filem juvana pula:face38:


SMILE! Thankz for reading =)

2 comments:

  1. yeah,satu fenomen abaru selepas nur kasih..hehe..:)

    ReplyDelete
  2. tahu xpe.. tapi yg bestnya sbb xde kisah percintaan

    ReplyDelete

Dah baca? Bolehlah tinggalkan komen sikit yer ^_^