Monday, August 8, 2011

muhd aliff akmal


perasaan aku taktala ini sangat-sangat sedih
aku dipersalahkan atas alasan yang aku sendiri tak tahu
aku nak bercerita mengenai Muhd Aliff Akmal
aku kenal dia melalui seorang kawan merangkap girlfriend dia di facebook
aku suka melayari fb dia sebab kadang-kala aku ketawa geli hati sorang-sorang membaca comment dia dengan kawan-kawan dia
eventhough aku tak pernah chat dengan dia aku tahu dia ni seorang yang baik
aku sering kali mendengar cerita mengenai dia dari gf dia
kadang kala teruja kadang kala excited yalah mengimbau balik kenangan aku bersama-sama dengan *buat-buat tak ingat*
but now semua itu kelihatan sunyi..
aliff dah block aku daripada fb ni
aku dah pun meminta maaf
mungkin ada yang tertanya mengapa aku memohon maaf
tak pelah itu biarkan menjadi rahsia antara aku dah girlfriend dia
yang jelasnya aku dah pohon kemaafan cuma aku masih belum tahu sama ada kemaafan aku itu di terima atau tidak
ikut kata girlfriend dia dia dah bagi tahu.. entahlah
ada gak yang cakap kat aku ntah-ntah girlfriend dia sengaja suruh dia block aku
kononnya sebab tak nak aku tahu apa-apa perkembangan mereka
sapelah aku ni kan??? tak kisahlah apa korang nak buat
yang pasti aku tak kacau hidup korang
cuma.. hati aku tak tenang sehingga aku dapat kemaafan yang ikhlas dari dia...
hurmm apalah salah ku...........

buat insan bernama Muhd Aliff Akmal,

salam adik.. akak ingin memohon seribu kemaafan seandainya sepanjang perkenalan akak dengan alif banyak menyusahkan arif. akk tahu diri akak ini tak sempurna. akak hanya insan biasa yang tak lari dari membuat kesilapan. andaikata kesilapan yang akak buat terlalu berat dan besar buat alif beritahulah akak agar akak dapat memperbaiki dan menebus kembali kesilapan itu. akak tahu alif seorang adik yang baik. bertanggungjawab yang pasti mendengar kata ibu bapa serta tuntutan yang masa esa. akak mengharapkan alif untuk menjaga adik akak sebaik mungkin.. jagalah dia lindungi lah dia.. jgn biarlah dia hilang tanpa arah.. yakinkan dia untuk berjaya dalam hidup. akak tahu aliff dapat membimbing dia sebaik mungkin. andai kata aliff tak sudi nak maafkan akak, akak terima. setiap hari akak pohon kemaafan dari aliff..semoga satu hari nanti aliff dapat memaafkan akak. andai kata saat tu tiba dan mata akak tela tertutup pun akak akan bergembira atas kemaafan itu. akak harapkan hidup aliff akan lebih baik selepas ni. salam ramadhan dan selamat hari raya dari akak. maaf zahir dan batin.

pohonlah kemaafan sementara hayat masih ada. kemaafan tidak hanya di perlukan pada hari raya kerana belum tentu hari raya itu ada untuk kita. andaikata muncul takbir raya seterusnya bersyukurlah kerana ada insan yang tidak mampu untuk bernyawa taktala itu. mohon maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. semoga di ampunkan segala dosa yang telah ku lakukan.

SMILE! Thankz for reading =)

No comments:

Post a Comment

Dah baca? Bolehlah tinggalkan komen sikit yer ^_^